Thursday, April 21, 2011

~Meniti Lelah Kehidupan~ Part 4 (b)

    Nazril Azrin menunggu dengan tenang di Nailis yang terletak di Ampang. Sengaja diluangkan masa untuk bersama Fatin memandangkan kerja di pejabatnya sudah pun selesai. Aqil pula sibuk dengan aktiviti gymnya. Kata Aqil mahu mencari bakal isteri,perlulah nampak segak. Nazril kembali tersenyum melihat telatah Aqil.
Kedengaran riuh rendah dari hadapan Nailis. Kelihatan Fatin, Liyana dan Hazel berjalan beriringan ke tempat tersebut.

 Liyana sedikit terperanjat dengan kehadiran Nazril Azrin.

  " You kenal Fatin ke Nazril?" Tanya Liyana lalu melabuhkan punggungnya.
  Fatin terpinga-pinga dengan pertanyaan Liyana. Mereka berdua bagaikan sudah lama mengenali antara satu sama lain. Dilihatnya Nazril hanya tersenyum tanpa sebarang jawapan.

   " Aku kenal dia masa kat Johor hari tu.. Eh macamana ko kenal dia Yana?"Tanya Fatin yang ingin tahu.

   " Lah.. Dia abang Haikal dan Aqil lah.... Kau tak tahu ke? You never told her Nazril..." Balas Liyana kehairanan.

  Fatin terdiam. Segala persoalan mulai terjawab. Dia memandang tepat ke arah Nazril Azrin. Nazril Azrin jauh berbeza dengan Haikal Imran dan Aqil Faiq. Dia tahu, Nazril masih menyembunyikan sesuatu yang patut diketahui olehnya. Namun, dia juga memberi sedikit kelonggaran kepada Nazril Azrin  untuk berterus terang nanti. Lamunanya terhenti seketika setelah pelayan di retauran tersebut bertanyakan pesanan yang ingin di pesan.

  Mereka berempat terus berbual-bual seperti selalu malah Nazril Azrin sedikit pun tidak kekok dengan telatah mereka bertiga. Liyana benar-benar berasa lega apabila mengetahui perkara sebenar. Mungkin hati Fatin telah di curi oleh Nazril Azrin. Melihatkan dari cara Nazril Azrin melayan Fatin, dia mampu tersenyum dengan girangnya. Jika Fatin memilih Nazril Azrin, dialah manusia yang paling bertuah dalam dunia ini kerana Nazril bukan lah seorang pemuda yang mudah memperdayakan gadis yang dicintainya.

  Sememangnya Nazril begitu berbeza dengan Haikal Imran. Haikal Imran begitu 'charming' namun, dia agak kasar sedikit dari Nazril Azrin. Dia tahu, hubungan Nazril dan Haikal tidaklah begitu baik memandangkan.. Haikal pernah merampas tunangnya. Namun,Nazril Azrin seorang yang penyabar dan mudah memaafkan biarpun Liyana pernah melihat betapa suatu ketika dahulu Nazril Azrin begitu tidak terurus.

      " Menung pulak dia..." Sergah Hazel.
  
      Liyana cuma terseyum sumbing sahaja."Agak-agak korang kan.. Kita semua cuti ek esok?" Perli Liyana sambil memandang jam di tangannya.

   " Mak ai...Dah kul 12.30 malam... "Keluh Fatin." Kena gerak dulu lah yea..." Ujarnya lalu menghulurkan wang kepada Liyana.

  " Is ok..I treat this time k..." Beritahu Nazril Azrin. Mereka berempat segera beredar dari Nailis.

   Dalam perjalanan pulang, Fatin menghubungi Nazril Azrin " Nazril, napa tak beritahu yang Haikal tu adik you"
  
  "Nazril tak tahu pula Fatin kenal Haikal... Kenapa..Jatuh cinta ke dengan dia?" Usik Nazril pula
  
  " Ish.. Ke situ pula...Fatin pelik sikit. Sebab muka korang berdua tak sama.. Haikal dengan Aqil ada gak persamaannya..." Jelas Fatin.

  " Nanti lah... Nazril akan cerita pada Fatin hal yang sebenar, Cuma, Nazril tak mahu Fatin pergi dari hidup ini..."

  " Maksud Nazril..." Fatin kurang jelas dengan pernyataan Nazril.

  " Eh..pakai handsfree tak ni? Dah lah bawak laju..." Nazril cuba mengelak dari menjawab pertanyaan Fatin.

  " Mana ada laju...." Bohong Fatin pula.

  "140km tak laju kan... Saya belakang Fatin ni...Hehehehe" Beritahu Nazril.

  " O.. Skodeng ya... Hahahaha.."

  Mereka berdua meneruskan perbualan sehingga tiba di kediaman masing-masing. Namun jauh di sudut hati Nazril Azrin,ingin sahaja dia meluahkan rasa isi hatinya yang ingin memiliki Fatin. Mungkin, esok merupakan harinya untuk dia berterus terang dengaan Fatin sendiri.

No comments:

Post a Comment