Tuesday, March 22, 2011

~Forgiveness~

 " U being nice to me.. That's why Allah return back your goodness with a nice thing too..."

 Itu yang patut kita lakukan pada orang disekeliling bukan? Biar lah orang menyalak sekalipun..
Maafkan lah insan tersebut. Memang lumarah manusia.. Suka menyingkap kain orang lain berbanding melihat tersingkapnya kain sendiri.

  Tidak mengapalah.. Pemberian paling wajar untuk orang-orang begini adalah... Kemaafan. Sedangkan Nabi Muhammad SAW mengampunkan umatnya.. Apa tah lagi kita hanya insan yang biasa. Tiada hukuman yang layak kita berikan pada mereka apa tah lagi cacian.

  Aku sendiri pernah menerimanya namun.. Aku sedar. Mungkin tanpa sedar aku pernah menyakiti hatinya. Biarkanlah.. Aku jua manusia biasa. Mungkin amarahnya masih tinggi sekarang nie. Mungkin setahun,dua tahun, lima tahun mahupun sepuluh tahun akan datang dia akan memaafkan aku jua...

 Insyaallah..

No comments:

Post a Comment