Monday, September 4, 2017

Diari..

Not being easy face everything in one day...
My choice to be alone..
Y?
Sebabnya x mau disakiti atau terluka bila mengharapkan org..
Sebabnya x mau melihat org yg disayangi x berganjak dari sisi dan risau dalam semua ni..
Tak mengapalah jika aku bersendiri..
Kerana...
Hakikat yg ditempuh pun bersendiri...
Hakikat yg jika kelak bersemadi pun sendiri juga...
Tiada pengharapan yg ingin ku letakkan kerana..
Hati lelah meniti segalanya...
Hati juga lelah dalam menempuh hari2 yg membuatkan diri ini terseksa..
Hati juga lelah dalam mengisi kegembiraan dalam kehidupan...
Namun...
Aku juga meletakkan sedikit pengharapan agar diri ini masih dipeduli...
Aku juga masih mengharapkan diri ini agar di sayangi.. 
Aku juga mengharapkan setiap pagiku disulami senyuman yg bisa membuatkan aku jua turut tersenyum...
Sentuman yang menenangkan jiwa ini...
Ku pujuk hati agar terus berlari...
Ku pujuk hati agar tidak rebah ke buni...
Ku pujuk hati agar mengingatkan saat-saat manis agar hati ini terus utuh dan kuat menanganinya..


Diari...
Mungkin ini yang terbaik utkku..
Mungkin juga ini yg membuatkan aku kuat untuk hari- hari yang mendatang..
Mungkin inilah.. kisah hidup yg perlu aku coretkan setiap hari agar ada insan yg mengetahui tentangnya...

No comments:

Post a Comment