Monday, July 31, 2017

Melakukan kebaikan itu sukar...


Bila dipersoalkan... Naper perlu berbuat baik pada si polan nie?
Tertanya pada diri? Masih jahatkah aku ni?
Berbuat baik pada org lain dipersoalka ?
Mengapa?
Mengapa?
Adakah aku perlu menangisi dan memikirkan kejahatan mahupun kesilapan yang lampau berulang kali?
Perlukah dipersoalkan apa yang ku lakukan atau kebaikan pada orang sekeliling?
Mungkin...
Kebaikan yang dilakukan tidak berbaloi...
Atau...
Orang yg menerima kebaikan tersebut menyalah ertikan niatku...
Hidup ini mudah..
Adakalah melakukan kebaikan itu sukar... 
Malah...
Ada ketikanya sering salah di ertikan...
Cuma ingin aku sampaikan...
Dengan cara begitu sebenarnya mendidik hati aku ini untuk tersenyum...
Dengan cara ini jugalaj sebenarnya...
Memberikan kesan positive untuk aku terus bangun dan berlari seperti sediakala...
Jangan ditanya mengapa hati ini terluka..
Usah diduga akan rapuhnya jiwa yang kau lihat kental dari luaran...
Kerna...
Aku juga seperti kamu yang punyai perasaan..
Maruah...
Dan...
Harga diri yang perlu dititik beratkan...
Maafkan aku...
Aku tidak sesempurna seperti yang engkau inginkan...
Tetapi dengan cara ini...
Sudah cukup membahagiakan aku...

No comments:

Post a Comment